השווקים המיוחדים של ברצלונה

אצא לי השוקה לברצלונה

"היום, אצא לי השוקה", אומרים אינספור תיירים בערים שונות בעולם מדי שנה, תוך שהם בוחנים את מפת העיר שבה הצטיידו מבעוד מועד. זה לא מקרי: השווקים התוססים השונים פועלים על כל החושים. שווקים בברצלונה מהווים חגיגה של מראות וצבעים, מציעים תוצרת איכותית מאד ולרוב גם זולה, וחשוב לא פחות – מאפשרים מפגש בלתי ישיר עם האוכלוסייה המקומית שפוקדת אותם באופן קבוע.

אם יש עיר בה שווקים חייבים להיות חלק בלתי נפרד מהחוויה, תהיה זו ברצלונה. בירת קטלוניה, אחת הבירות התרבותיות של אירופה כולה, מציעה מספר שווקים מומלצים מאד לביקור ולקניות. המוכר שבהם הוא כמובן שוק לה בוקריה (La Boqueria), אך התמונה ממש לא מסתכמת בו. אז קדימה – בואו נסקור יחדיו כמה מהשווקים המיוחדים יותר של ברצלונה.

שוק לה בוקריה ברצלונה

שוק לה בוקריה

שוק לה בוקריה הוא המפורסם שבשווקי ברצלונה, ולא בכדי: השוק המקורה הזה, הנמצא ממש בסמוך לשדרות הרמבלס הפופולאריות מאד, הוקם בסמוך למנזר בשם "סנט ג'וזף". בתחילת הדרך הוא לא שימש כשוק במלוא מובן המילה, אלא כמקום מפגש של קצבים, שהגיעו אליו עוד במאה ה-12 במטרה למכור חזירים. לאט לאט הוא החל להתפתח ולגדול, כשבמאה ה-19 הוכרז כשוק. גם היום ייתכן שתיתקלו בו בחזירים, אך לצד זה המון מוצרים אחרים: בשר, דגים, תבלינים, מאפים פירות, ירקות, משקאות אלכוהוליים, ממתקים ועוד.

שוק לה בוקריה הוא לא הזול שבשווקי ברצלונה, וגם לא האותנטי שבהם (ייתכן שתיתקלו בתיירים עושים סלפי עם דג או עם פרי טרופי כלשהו), אך אין ספק שהוא המרשים בשווקי ברצלונה ואחד החשובים בעולם. למרות גודלו העצום ועומס התיירים השוק מצליח להיות מסודר בצורה מרשימה. השוק אטרקטיבי במיוחד בשעות הבוקר, אך רק מסביבות השעה 9:30 – שעה בה הוא מתחיל לפעול באמת ומציע סחורה טרייה.

אל תתפתו לקנות בדוכנים הקרובים לרמבלאס, למרות שזה לפעמים מאד מפתה, כי המחירים שלהם יקרים יותר מאלה שנמצאים בעומק השוק. ניתן לערוך בשוק סיורים קולינריים ובכך ללמוד על ההיסטוריה הדי מעניינת שלו, כשחובבי האלכוהול ישמחו בוודאי לטעימות יין.

למידע נוסף על שוק לה בוקריה בברצלונה לחץ >>

דוכן בשוק לה בוקריה ברצלונה

שוק הפשפשים

בברצלונה יש מספר שווקי פשפשים, אך זה שקולט אליו את מרבית התיירים הוא שוק אנקאנטס (Encants). למרבה השמחה פשפשים אמיתיים לא תמצאו כאן (בתקווה), אך המון  פריטים אחרים כן – למעשה, סביר להניח שאת כל מה שאתם חושבים עליו תמצאו בדוכן מסוים בשוק, כולל רהיטים, ספרים, מוצרי חשמל, צעצועים ומזכרות מיוחדות אחרות. חלק מהמוצרים קורצים ואחרים פחות (כי סביר שהישראלי הממוצע לא ימהר לקנות נליים משומשות, למשל), אך המחיר בכל מקרה נוח. השוק פתוח בימי שני, רביעי, שישי ושבת.

למידע נוסף על שוק הפשפשים בברצלונה לחץ >>

שוק סן אנטוני

שוק סן אנטוני (Mercado de Sant Antoni) הוא שוק בעל מספר כובעים. בימי אמצע השבוע, הוא מתפקד על תקן שוק אוכל אותנטי וזול יותר מלה בוקריה. אנחנו ממליצים לכם להגיע אליו בימי ראשון, בהם הוא מחליף את עורו. הסוחרים בבקרי ראשון פורקים מהארגזים שלהם בימים אלה שלל פריטי יד שנייה, ביניהם ספרים, דיסקים, יצירות אומנות והרבה מאד מטבעות. בהחלט אפשר למצוא בשוק הזה מציאות של ממש, כשהמחפשים אותנטיות לא יתקשו להיתקל גם בה בכמויות מסחריות.

אספנים של מטבעות וספרים יוכלו להגיע לשוקEls Encants , שפתוח בימי ראשון בלבד ונחשב למרתק מאד גם כן.

שוק סן אנטוני ברצלונה

שוק ראוול

שוק רוואל (El Marcadillo del Raval) פועל בימי שבת וראשון ונחשב בעיני רבים לאותנטי ולמגוון בשווקי ברצלונה. הוא ממוקם ברובע הסיני בעיר, אך כולל תוצרת שמאפיינת עמים מסורתיים אחרים. בשוק הססגוני הזה תוכלו למצוא פריטי אומנות, בגדים בעיצובים מדליקים, עבודות יד והמון הפתעות אחרות. חוש הריח שלכם צפוי לפעול שעות נוספות בשוק, בו גם אוהלי Chill Out מזמינים.

רגע של קטלונית

לפני שאתם יוצאים לחרוש על השווקים של ברצלונה, נתקלים בשלט כלשהו או מקבלים המלצה לשוק ספציפי, שימו לב לדבר אחד: יש בברצלונה שני סוגים עיקריים של שווקים, כל אחד מהם מציע חוויה שונה. Marcado הוא שוק שכונתי, המיועד בעיקר לתושבים ומציע בעיקר אוכל, ולכן הוא מדבר פחות לתייר הישראלי הממוצע. לעומת זאת, במונח מרקאדיו (Marcadillo) מתייחסים לשוק שבו מגוון הפריטים המוצעים הוא רחב יותר וכולל מוצרים בקטגוריות שונות בתכלית.  לא תמיד ההבדל הזה משמעותי – עיינו ערך שוק סן אנטוני – אבל המידע הזה יכול להיות מועיל. והיי, למדתם שתי מילים נוספות בקטלונית.

שוק הפשפשים בברצלונה
שוק הפשפשים בברצלונה
 

כתבות שאולי יעניינו אותך