כיכר אספניה - Plaza Espana

כיכר אספניה ומזרקות הקסם פנינות בלב ברצלונה

כיכר אספניה היא אחת הכיכרות המרכזיות והייחודיות של ברצלונה הניצבת בדרומה, ממש בסמוך למונז'ואיק. כאשר מתקרבים אל הר היהודים או המונז'ואיק קשה להתעלם מן הכיכר היפה הסמוכה למזרקות הקסם המפורסמות של ברצלונה, שהיו הראשונות בהן נראה מופע של מים, אורות ומוזיקה.

כיכר אספניה בברצלונה

כיכר אספניה (פלאסה ד'אספניה) מלאה פסלים יפים, אנדרטת מודרניסטה ייחודית הכוללת פסלים אנושיים ומזרקה. אמנם את האנדרטה הזו לא בנה גאודי אך היא נבנתה בהשראתו הרבה ובהדרכתו.

משני צידי מזרקות הקסם ניתן לראות עמודים המתנשאים לגובה. בין המזרקות לבין המונז'ואיק ניצבים העמודים הקטלוניים המסמלים את הלאומיות והפריחה המחודשת של קטלוניה. הם הונחו שם לאחר שהוסרו על ידי פרנקו בתקופת מלחמת האזרחים. מן הצד השני של המזרקות ניצבים העמודים הונציאנים- שני עמודים העשויים מאבן אדומה שבאים לסמל דווקא את הבינלאומיות והפתיחות של ברצלונה.

כיכר העיר מברצלונה העתיקה ועד היום

כיכר אספניה (Plaza Espana) היא כיכר מרכזית בברצלונה לא רק היום אלא היתה כזו עוד מימי ברצלונה העתיקה. פלאסה ד'אספניה היא מקום בו התקבלו החלטות חשובות ונערכו דיונים שקבעו את צעדיהם של מנהיגי העיר אך מנגד היתה לעיתים מקום שלא נעים לעמוד בו כאשר הוצאו בו אנשים להורג.

במשך שנים מילאה כיכר אספניה בברצלונה את שני התפקידים עד שעריפת הראשים וההוצאה להורג הועברו ממנה תחילה לפארק המצודה ולאחר מכן לא רחוק ממנה אל הארמון שבמונז'ואיק.

מאוחר יותר החלו דברים יפים להגיע אל אזור הכיכר ולמונז'ואיק בכלל. מזרקות הקסם של מונז'ואיק שבאמת נחשבו לקסם באותם ימים נבנו במקום ב- 1929 לקראת היריד הבינלאומי שנערך במקום. אז גם נבנו אתרים נוספים ברחבי המונז'ואיק כמו הכפר הספרדי ועוד.

ממבנה למלחמת שוורים לקניון

סמוך לכיכר נמצאים מקומות נוספים שנעים לבקר בהם. אחד מהם היה בעבר מקום למלחמת שוורים. למזלם של השוורים, הענף הזה פחות תפס באזור קטלוניה ואת המבנה הפכו לשימושי יותר לאנשי ברצלונה (וגם תיירים): קניון ארנה. אם אתם מעדיפים דווקא הרגעות בפארק, גם את זה תמצאו ליד הכיכר. מלבד הר המונז'ואיק שכולו שבילים ירוקים ישנו פארק חואן מירו בו תראו את פסל אשת הציפור המפורסם שלו.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך