מוזיאון בית גאודי - Gaudi House Museum

הצצה לביתו של האומן גאודי

גאודי הארכיטקט ואמן הבית של ברצלונה, מבניו המיוחדים מקשטים את רחובותיה של ברצלונה ולמעשה הפכו את ברצלונה למה שהיא. הם אלה שמבדילים אותה מערים מרכזיות אחרות באירופה ובכלל. זהו גאודי כמובן, אשר הסגרדה פמיליה, הכנסיה הבלתי גמורה שלו, הפכה לאיקון של העיר. גם פארק גואל ומבנים ידועים אחרים שלו מהווים חלק חשוב בברצלונה. 

לכן, טבעי שלגאודי יהיה מוזיאון המוקדש כל כולו לעבודתו. מוזיאון בית גאודי - Gaudi House Museum שימש כביתו של גאודי בשנים 1906 עד 1925. ניתן לראות מעיצובו של בית גאודי כי דווקא אותו לא תכנן גאודי בעצמו אלא חברו הטוב אשר ליווה אותו לאורך כל הדרך. אמנם הרעיון להקמת המוזיאון עלה כבר עם מותו של גאודי ב- 1925 אך המוזיאון נפתח לקהל הרחב ב- 1963.

מוזיאון בית גאודי

בית ורוד עם חלונות ירוקים

הבית בו נמצא המוזיאון נבנה כבית המשקיף על פארק גואל, אחת מעבודותיו המוכרות ביותר של גאודי. אמנם הבית מתאפיין גם הוא בצבעוניות, עיטורים וקישוטים, אך אין ספק שכאן סגנון המודרניסטה עדין בהרבה מאשר ביצירותיו של גאודי. לבית קירות חיצוניים ורדרדים, חלונות מקושטים וירוקים וגם צריח עם גג מחודד וירוק. נמצא בפארק גואל, בליבו של אזור ירוק, בין עצים, כך שהוא נראה כטירה מן האגדות.

במוזיאון הבית של גאודי תערוכה קבועה המראה את חיי היום יום של גאודי, את החדרים בהם התגורר והריהוט המקורי שהיה בהם, יחד עם חפצים אישיים. חלק שני של התערוכה עוסק בגאודי כמעצב. כאן תוכלו לראות כי גאודי לא עיצב ותכנן רק מבנים גדולים אלא עיצב ויצר בקטן. כסאות מיוחדים ומגולפים, שער ברזל בעיצוב מיוחד, פיסול מקורי בחצר- כל אלה מראים פן אחר ביצירה שלו.

להכיר את גאודי מקרוב

היצירות של גאודי אותן ניתן לראות במהלך טיול בברצלונה בהחלט מעוררות סקרנות לגבי האדם שהיה, מה נתן לו את ההשראה למבנים המיוחדים שתכנן, מה העשיר כל-כך את עולמו וכיצד הוא חי. תוך כדי שאתם מטיילים בפארק גואל המדהים, בקרו בביתו של גאודי ותכירו טוב יותר את האדם שהיה, את החפצים והרהיטים שליוו אותו, את חפצי הדת שמראים עד כמה הושפע מהם.

הכניסה למוזיאון בית גאודי ברצלונה

 

כתבות שאולי יעניינו אותך